Cum sa dublezi cantitatea de miere pe care o produci

Cum sa dublezi cantitatea de miere pe care o produci

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

Iosif sunt. Ma bucur maxim pentru acest timp cand pot sa iti scriu din nou, dupa o perioada mai lunga de pauza.

Desi este un sezon apicol dificil, unde „botcareala” si-a facut locul in foarte multe stupine. Sunt si lucruri bune care se intampla, cum ar fi imperecherea matcilor, care merge extraordinar de bine, cu un procent de peste 90% la imperechere, deci foarte putine pierderi.

Descarca acum GRATUIT ghidul!

Insa astazi voiam sa iti vorbesc despre una despre o metoda pentru a-ti dubla productia de miere, folosind familiile ajutatoare

Cantitatea de nectar adunata depinde in mod direct de numarul albinelor care participa la culesul respectiv. In dezvoltarea ei insa familia de albine este direct conditionata de puterea acesteia in primavara, deci, in final de numarul albinelor care sau introdus la iernat.

cum sa dublezi productia de miere

Albinele pot sa ierneze intr-o singura familie rezultata din unificarea familiei de baza cu cea ajutatoare sau separat, important este ca pentru aceiasi familie de baza se introduc la iernat cantitati mai mari de albine.

Unificarea in toamna a familiilor de baza cu familia ajutatoare constituie o metoda importanta de imputernicire a familiilor de albine si se va aplica ori de cate ori este necesar, pana ajungem la familii foarte puternice.

Abia dupa aceasta actiune trebuie sa incepem aplicarea tuturor celorlalte lucrari, prcedee sau metode privitoare la cresterea familiilor de albine.

Tot in acest fel se va proceda si in cazul cand urmeaza sa se stabileasca daca familiile de albine de baza si familiile ajutatoare se vor unifica sau nu in toamna. Cand se ajunge ca familiile de baza din stupina sa fie foarte puternice, unificarea in taomana se va efectua in functie de conditile de cules.

Astfel, in zonele in care exista un cules principal timpuriu de la salcam, perioada foarte scurta de la iesirea din iarna si aparitia culesului nu da posibilitatea familiilor de albine sa ajunga la o dezvoltare maxima. Este clar faptul ca introducerea la iernat a unei cantitatii cat mai mare de albine intr-o singura familie, in primavara se va ajunge la o capacitate maxima de valorificare a culesurilor intr-un timp mult mai scurt. In acest caz unificarea familiilor de baza cu cele temporare este indicata. In schimb, atunci cand culesul principal este tarziu, perioada mai lunga, de la iesirea din iarna si pana la valorificarea culesului sa se faca in cele mai bune conditii.

In acest caz nu mai este necesara unificarea in toamna a familiilor de baza cu cele ajutatoare, daca acestea sunt suficient de puternice, incat iernarea sa se desfasoare corespunzator.

Folosirea familiei ajutatoare in sezonul activ

cum sa cresti productia de miere

A doua cale de ajutorare a familiilor de baza pentru realizarea unei productii de miere mai mare, costa in participarea directa a albinelor crescute de familia ajutatoare la recoltarea nectarului. Acest lucru se realizeaza fie in cadrul familiei de baza, fie in insasi familia ajutatoare. Modul acesta de ajutorare a familiilor de baza in sezonul activ se aplica, atat la familiile care au fost unificate in taomna, cat si la cele care au iernat separat.

Prin prizma acestor doua aspecte se pot cuprinde toate procedeele si variantele in urmatoarele doua grupe:

• Familii ajutatoare vremelnie, reprezentand acele familii care vor avea o existenta temporara, limitata in timp, de obicei in primavara timpuriu sau din perioada roitului pana in toamna, cand se unesc cu familiile de baza.
• Familiile ajutatoare permanente, reprezentand acele familii ajutatoare care nu se unesc toamna cu familiile de baza si ierneaza independent, ca unitate biologica de sine statatoare.

De asemenea, atat familiile ajutatoare vremelnice cat si cele permanente, dupa modul cum participa la recoltarea nectarului in timpul culesului, se vor imparti in trei grupe:

1. Familii ajutatoare care se unesc efectiv in timpul culesului cu familii de baza;
2. familii ajutatoare care participa la cules independent de familia de baza;
3. Familii ajutaotare care ajuta familia de baza numai cu albine culegatoare.

Bineinteles ca una si aceiasi familie in decursul unui an poate fae parte din toate trei grupele. Astfel o familie ajutatoare la culesul de salcam poate fii unita efectiv cu familia de baza, iar la culesul de floarea soarelui sa participe independent la recoltarea nectarului, sau sa ajute familia de baza numai cu albine culegatoare.

Acest luru insa nu starneste cu nimic impartirea principala a familiilor ajutoare in cele trei grupe de mai sus.

Formarea si ingrijirea familiilor ajutatoare

Indiferent din ce grupa face parte varianta pe care o aplicam, si indiferent de modalitatea in care le vom folosi, modul de formare a familiilor ajutatoare in primul an este acelasi.

Astfel, familia ajutatoare se va forma in zona culesurilor timpurii, in perioada imediat urmatoare acestui cules (salcam), cand in familie de baza exista o populatie mare, puiet mult, din care majoritatea capacit, precum si predispozitia familiei spre roire.

Formarea acest familii ajutatoare atunci cand se face cu scopul exclusiv de a mari numarul de albine ce se introduc la iernat, se poate face si la culesul de floarea soarelui.

In zona culesurilor mai tarzii, formarea familiilor ajutatoare se va face cu 4-5 saptamani inainte aparitiei culesului. Pentru formarea familiilor ajutatoare, este bine ca apicultorul sa aiba deja pregatite din timp matile imperecheate, sau botci gata de eclozare.

Cu aceasta lucrare formarea familiei temporare se poate considera incheiata.

In concluzie, familiile ajutatoare sunt esentiale pentru a produce o cantitate mare de mere intr-un timp atat de scurt cum este sezonul apicol din Romania.

Cu drag,

Iosif!

PS: vreau sa imi raspunzi la urmatoarea intrebare. Ce metoda folosesti ca sa produci o cantitate cat mai mare de miere?

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

>
​Invata cele mai bune sfaturi si lectii de apicultura chiar acuma!
x