Lucrari importante in luna Aprilie

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

Salut,

Iosif sunt. Sper ca acest mesaj pe care ti-l trimit te va gasi sanatos ca si pana acuma. Chiar daca restrictiile ne obliga sa stam in casa si sa nu iesim, putem profita sa citim mai mult despre albine.

Descărcă acum GRATUIT, GHID PDF INSTANT!

Te invit cu aceasta ocazie sa ei totul pozitiv, chiar daca iti e greu si iti vine sa rostesti tot felul de cuvinte la adresa unor oamenii. Insa crede-ma, ca nu te va ajuta cu nimic.

Orice lucru rau, daca il putem numi asa aduce si mult bine, depinde de tine, de mine daca avem ochi sa vedem acel lucru pozitiv.

De exemplu aceasta izolare ne ajuta sa ne apropiem mai mult de cei dragi ai nostri, de sotie, copii, bunici, verisori, sa le spunem cuvinte pe care nu ii le-am spus niciodata, sa ii apreciem pentru tot ce sunt pentru noi clipa de clipa, si cat de mult simt ca ii pot in sufletul meu si ii iubesc.

Poate iti e greu sa faci asta, insa, i-ati un ragaz de timp, iar cand esti pregatit, mergi si spune-i.

Vei fii surprins sa observi reactii la care nu te asteptai, ofera-i o imbratisare si spunei ca esti acolo pentru el.

dezvoltarea albinelor primavara

Iar pentru ca vreau sa fiu si de aceasta data practic in legatura cu apicultura, iti voi povesti mai jos lucrarile importante din aceasta luna.

Desi este un an antipic, in sensul in care iarna a fost destul de calduroasa, iar in aprilie a venit zapada si inghetul, iar asta va face sa exista o mica intarziere la familiile de albine, insa daca au fost impachetate corect, puietul larvar nu a avut foarte mult de suferit.

Se zice ca luna aprilie marcheaza venirea primaverii in adevaratul sens al cuvantului, iar principalul obiectiv al tau ca apicultor este sa dezvolti la maxim familiile de albine pentru valorificarea primelor culesuri, cum ar fi rapita si salcamul.

Dezvoltarea famililiei de albine tine foarte mult de trei factori:

  1. Matca, varsta si calitatea;
  2. Hrana,stimulare naturala si artificiala;
  3. Mediul, conditiile din interiorul si din afara stupului.

In aceasta perioada flora de primavara este foarte abundenta, mai exact, artarul argintiu, ciresul, salciile, flora spontala, sunt un stimulent natural pentru ca familiile de albine sa se dezvolte intr-un mod natural, iar matca daca este de calitate poate sa depuna zilnic 1500 de oua, ceea ce conduce la inlocuirea completa a albinelor de iernare si la dezvoltarea cat mai rapida. In jurul puietului pastura incepe sa fie tot mai extinsa.

Lucrarile cele mai importante care sunt necesare in aceasta perioada sunt urmatoarele:

  • Verificare amanuntita a fiecarei familii de albine, si vei nota fiecare stadiu al familiei de albine. Daca este necesar vei reorganiza cuibul albinelor, prin eliminarea ramelor goale dupa diafragma pentru a asigura un regin termic optim pentru dezvoltare. Aceasta revizie este recomandat sa o faci in zilele calduroase cu o temperatura de 20 grade Celsius, si fara vant.
  • Stimularea familiei de albine cu hrana artificiala, pentru a intensifica ouatul matcilor. Siropul pe care il administrezi sa fie de 1/1, la 2-3 zile in porti de 0,2-0,3 litri/familie.
  • Asigurarea adaptorului de apa, in care vei dizvolva 5g sare/litru de apa.
  • Cand observi ca familia de albine incepe sa albeasca ramele desupra spetezelor, poti incepe sa largesti cuibul cu foite de ceara, pentru extinderea cuibului, cat si pentru inoirea fagurilor vechi.
  • Urdinisul sa fie la 3-4 cm, urmand ca treptat pe masura ce se dezvolta, sa maresti urdinisul pana la maxim, pe timpul culesului activ.
  • Va trebui sa fi atent la furtisag, sa il poti preintampina acolo unde este nevoie.
  • Cand pomi fructiferi au inflorit, vei putea instala colectoarele de polen, la familiile care sunt pregatite.
  • Se pot instala gratiile colectoare de propolis deasupra cuibului.
  • Se pot pune fagurii pentru cresterea trantorilor sau ramele claditoare pentru productia de apilarnil.
  • In zilele calduroase poti incepe igenizarea lazilor, prin flambare si ardere. Iar lazile care sau deteriorat sa fie schimbate cu altele.
  • Aceste lucrari sunt printre cele mai importante pe care trebuie sa le ai pe agenda ta din aceasta luna. Am omis tratamentele pentru ca ar fii trebui sa le faci deja pana in aceasta perioada, daca inca nu ai avut timp sau ai uitat, le mai poti face pana la primul cules din zona in care te afli.

In concluzie
Important este sa menti familiile de albine foarte bine stranse, sa administrezi sirop la 2-3 zile, si sa extinzi cuibul cu foite acolo unde este nevoie. Atentie, nu sparge cuibul!

Cu drag,
Iosif!

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

>