5 Recomandari pentru o apicultura mai productiva

5 Recomandari pentru o apicultura mai productiva

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

Salut, 

Iosif sunt.

Descărcă acum GRATUIT, GHID PDF INSTANT!

Pentru a avea stupi sanatosi, si un randament al productiei de miere crescut, este necesar ca fiecare apicultor sa tin seama de anumite principii.

Acestea includ, atat locatia stupinei cat si originea matcilor, pregatirea stupilor pentru noul sezon apicol, schimbarea ramelor anual si de tratamentele pe care trebuie sa le facem la timp.

Mai important decat vindecarea, este prevenirea boliilor care afecteaza albinele. In ziua de astazi fiind supuse unui managment intens, deoarece apicultura moderna isi doreste productii foarte marii, care vine cu un anumit cost, spune Dr. Mayda Verde

1.# Alegerea cat mai buna a vetrei pentru stupina

vatra stupinei tale

Pentru a alege cat mai bine locatia unde sa iti amplasezi stupina, va trebui sa ti cont de anumite aspecte importante, care te vor ajuta atat in pastoral cat si intr-o locatie fixa unde vei tine permanent stupii.

Cele mai importante aspecte le vei gasi mai jos:

  1. Disponibilitatea plantelor melifere in zona unde vei amplasa stupina
  2. Evita amplasarea stupilor in puncte greu acesibile
  3. Evita locatiile care sunt predispuse la inundatii sau alunecari de teren
  4. Protejeaza stupina de vanturile si curentii de aer reci
  5. Stupina nu trebuie sa fie niciodata amplasata in rauri contaminate
  6. Raurile si iazurile din zona stupinei trebuie sa fie potabile si lipsite de contaminare.

2.# Schimba periodic reginele la maxim 1-2 ani

Schimbarea periodica a matcilor in stupina aduce o multime de beneficii, depune oua pana toamna tarziu, mentine populatia stupului pe toata durata anului la acelasi nivel, feromonul de matca este mai proeminent, are o viteza mai mare de pontare.

Pentru a estima varsta reginei, este foarte important sa le marchezi  folosind culoarea corespunzatoarele anului (conform unui cod convenit international).

codul culorile in apicultura

3.# Foloseste regine, care sunt adaptate conditiilor meteo din zona in care te afli

Daca doresti sa achizionezi matci pentru stupina ta, este important sa te informezi inainte daca corespunde cu clima in care te afli pentru a  obtine rezultate cat mai bune.

Iti recomand sa iti faci proprile matci si sa observi cum rezultatele tale vor incepe treptat sa se schimbe, in plus de asta vei scuti sute de lei cat te-ar costa matcile pe care le-ai cumpara. Iar daca nu te descurci iti pun la dispozitie cartea Cresterea Matcilor care te invata pas cu pas cum sa iti cresti singur matcilor.

4.# Schimba la fiecare doi ani faguri negri, care vor capata o camasuiala maronie, iar cel mai important este ca micsoreaza marimea celulei, ceea ce face ca albinele care vor ecloza din acesti faguri sa fie de o marime mult mai mica.

Pe langa acest aspect, in fagurii negri se gasesc multe bacterii si virusi care vor imbolavi albinele, si vei observa o dezvoltare precara si o productie de miere foarte slaba.

5.#  Trateaza la timp albinele

Este extrem de important sa tratezi albinele in cateva momente cheie, pentru a tine varroa si nosema la distanta.

Tratamentele cele mai importante de care trebuie sa ti cont sunt toamna cand in familia de albine nu mai exista puiet. Insa asta nu inseamna ca in timpul anului trebui sa neglijezi acest aspect.

De obicei tratamentele contra varroa se fac:

  • primavara, cu aproximativ 2-3 saptamani inaintea culesului de rapita;
  • dupa culesul de salcam unu;
  • dupa culesul de floarea soarelui;
  • in lipsa totala de puiet.

In ce priveste nosema, cel mai recomandat este primavara si toamna, in siropul de stimulare si nu numai.

In final… 

Daca vei tine cont de locatia unde iti amplasezi stupina, vei avea matci tinere, vei schimba ramele la timp, nu vei astepta pana cand devin foarte negre, vei trata la timp albinele inainte sa apara infestatii foarte mari.

Daca vei face toate aceste lucruri sau macar o parte din ele, vei observa cu ochii tai cum albinele se vor dezvolta diferit(adica mult mai bine), iar productia de miere v-a creste vizibil.

Cu mult drag,

Iosif!

Un share te rog...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0

>